Verzenden en retourneren

 

Verzendingen

De artikelen op stipstijl.nl die uit voorraad leverbaar zijn worden, na ontvangst van betaling, met liefde en aandacht ingepakt door medewerkers van Scalabor. Een bedrijf waarmee ik samenwerk en die mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt in dienst hebben.

Het verwerken van bestellingen gaat volledig geautomatiseerd. Zodra jouw betaling verwerkt is, gaat deze door naar de werkvloer en wordt deze ook direct opgepakt om in te pakken. Het is daarom niet mogelijk om na afronding van je bestelling producten toe te voegen of je te wijzigen.

Bestellingen die op werkdagen vóór 13.30 uur geplaatst zijn, worden dezelfde dag nog verstuurd. Bestellingen die op vrijdag na 13.30 uur geplaatst zijn, worden op maandag ingepakt en verzonden.

Je ontvangt bij pakketpost een bevestiging per mail zodra je bestelling bij PostMasters is afgegeven. Je krijgt dan automatisch een track & trace nummer waarmee je je zending kunt volgen (dit werkt helaas niet bij brievenbuspakket) en voorpret kunt beleven naar wat komen gaat. We doen ons uiterste best om van het uitpakken een feest te maken.

Goed om te weten: we merken dat de bezorgdiensten op dit moment meer moeite hebben om post tijdig te verwerken. Het kan soms wat langer duren dat gebruikelijk voordat een bestelling aankomt. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Bestel op tijd als je je bestelling voor een specifieke datum nodig hebt. Natuurlijk duimen we met je mee dat het zo snel mogelijk aankomt.

De kosten voor verzending en verwerking van de bestelling in Nederland bedragen tussen € 2,49 – €6,95. Voor België en Duitsland is het € 5,95 – € 8,95, afhankelijk van het volume en gewicht. Bestel je meer dan €100 dan vervallen de verzendkosten binnen Nederland.

Waarom geen gratis verzending voor elke bestelling?

Er zijn webshops die standaard gratis verzending of andere verzendtarieven aanbieden, terwijl de kosten voor de verzending er natuurlijk wél zijn. Iedere webshop-ondernemer heeft te maken met kosten als verpakkingsmateriaal, inpaktijd en administratie, transactiekosten en de daadwerkelijke verzending van de bestelling. Dit moet hoe dan ook ergens betaald worden.

De één verrekent dit in de marge van producten. Ik bied producten op mijn website liever zo scherp mogelijk aan. Daarnaast krijg je bij elke bestelling een gratis cadeautje én een code waarmee je korting krijgt bij je volgende bestelling. Ik hoop je hiermee tegemoet te komen.

Retourneren/ruilen

Het Stipstijl-team doet er alles aan om jouw bestelling zo goed mogelijk af te handelen. Toch kan er een keer iets misgaan tijdens het bezorgen. Is een product beschadigd bij aankomst, dan kan je dit product binnen 14 dagen terugsturen. Neem eerst even contact met mij op om je klacht te melden. Ik zorg ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

Is een product niet naar wens of wil je het ruilen, dan kun je deze op eigen kosten retour sturen binnen 14 dagen. Je dient vooraf contact met mij op te nemen om de retour door te geven. Na aanmelding van jouw retour heb je 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen.

Na ontvangst van de zending zal ik het bedrag binnen 5 dagen terugstorten op jouw bankrekening. Stipstijl retourneert geen verzendkosten van de retourzending. Verzendkosten van de originele bestelling worden alleen geretourneerd als de complete bestelling retour gestuurd wordt.

Meer informatie over de Stipstijl Klachtenregeling vind je hier.