Verzenden en retourneren

 

Verzendingen

De artikelen op stipstijl.nl die uit voorraad leverbaar zijn worden, na ontvangst van betaling, met liefde en aandacht ingepakt door medewerkers van Scalabor. Een bedrijf waarmee ik samenwerk en die mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt in dienst hebben.

Het verwerken van bestellingen gaat volledig geautomatiseerd. Zodra jouw betaling verwerkt is, gaat deze door naar de werkvloer en wordt deze ook direct opgepakt om in te pakken. Het is daarom niet mogelijk om na afronding van je bestelling producten toe te voegen of je te wijzigen.

Bestellingen die op werkdagen vóór 14.30 uur geplaatst zijn, worden dezelfde dag nog verstuurd. Bestellingen die op vrijdag na 14.30 uur geplaatst zijn, worden op maandag ingepakt en verzonden.

Je ontvangt bij pakketpost een bevestiging per mail zodra je bestelling bij PostMasters / Groene Rijders is afgegeven. Je krijgt dan automatisch een track & trace nummer waarmee je je zending kunt volgen en voorpret kunt beleven naar wat komen gaat. We doen ons uiterste best om van het uitpakken een feest te maken.

Voor het verzenden van bestellingen vragen we je een bijdrage in de kosten. De kosten voor verzending en verwerking van de bestelling in Nederland bedragen tussen € 4,95 – € 6,95. Voor België en Duitsland is het € 5,95 – € 8,95, afhankelijk van het volume en gewicht. Verzendkosten voor andere landen zijn op aanvraag.

Bestel je meer dan € 60 dan vervallen de verzendkosten binnen Nederland. Voor Duitsland en België ligt dit bedrag op € 65. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet het orderbedrag minimaal € 15 zijn.

Waarom geen gratis verzending voor elke bestelling?

Er zijn webshops die standaard gratis verzending of andere verzendtarieven aanbieden, terwijl de kosten voor de verzending er natuurlijk wél zijn. De kosten zijn hoger dan dat wordt doorberekend. Iedere webshop-ondernemer heeft te maken met kosten voor opslag, verpakkingsmateriaal, inpaktijd en administratie, transactiekosten en de daadwerkelijke verzending van de bestelling. Dit moet hoe dan ook ergens betaald worden.

De één verrekent dit in de marge van producten. Ik bied producten op mijn website liever zo scherp mogelijk aan. Daarnaast krijg je bij elke bestelling een gratis cadeautje én een code waarmee je korting krijgt bij je volgende bestelling. Ik hoop je hiermee tegemoet te komen.

Retourneren/ruilen

Het Stipstijl-team doet er alles aan om jouw bestelling zo goed mogelijk af te handelen. Toch kan er een keer iets misgaan.

Is een product beschadigd bij aankomst, neem dan contact met mij op om je klacht te melden. Dit kan via info@stipstijl.nl. Vermeld in deze mail je bestelnummer en voeg een foto van het beschadigde artikel toe. Ik zorg ervoor dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten teruggestort. Alleen de kosten voor retour van je thuis naar Stipstijl zijn voor eigen rekening.

Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Stipstijl geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met mij opnemen via info@stipstijl.nl. Na aanmelden van het retour heeft Stipstijl 14 dagen om het orderbedrag inclusief verzendkosten terug te storten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan Stipstijl deze  aardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?

Wil je jouw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@stipstijl.nl Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Meer informatie over de Stipstijl Klachtenregeling vind je hier.